~~mymissD....my e-Diary....my HeaRt RaNt$....mai, mai, mai...ChEck iT oUt.....~~

Friday, June 22, 2012

:::MaSih tErLaLu CiNta:::



Rehlah Ukhwah Day
22/6/2012


a day before....

kring2!!
fon menjerit pendek tanda msg masok..
klu orang kol lagunye laen.
aku tros bace msg since fon memang da ade kat tangan je dari tadi

ukhti sorang ni ajak join rehlah

muke jadi laen
otak ligat dok mikir
hati serba salah
nak gi ke x....


**********


sungguhlah, hati tu Allah yg pegang
sebab tu kena selalu doa minta Allah tsabatkan hati pada jalan-Nya
يا مقلب القلوب ثبت قلوبنا على دينك
dan mungkin atas doa ni jugak la i've decided diz way today..


aku join je rehlah ni atas sebab nak teruskan berukhwah
dengan kakak2
ngan adek2
ape salahnye join benda baek, kan2??
tapi, sikit pon aku x expect yg aku akan wat u-turn
u-turn cane??
u-turn ke jalan yg aku cinta
jalan dakwah-Nya


semua 'jalan' ke arah-Nya tu btol
same2 Islam
same2 satu akidah
same2 nak cari redha Allah
cumenye methods je laen2
ade 'jalan' yg cenggini
ade plak 'jalan' yg cenggitu
yg penting matlamatnya satu
tertegaknya Islam sebagaimane gahnye Islam dulu


today i realized
how i love diz 'jalan' so much
aku masih terlalu cinta 'jalan' ni
aku x mau jadi muslim yg duduk2 saje
aku nak jad dai'e yg do somthin for Islam
bia lah sikit wlaupon x banyak
asalkan berbuat kerana Allah
bukan kerana manusia

Alhamdulillah
Alhamdulillah 
Alhamdulillah

jalan ni masih terlalu panjang
moge hati ini tros dipegang oleh-Nya

:')

perjalanan masih jauh...teruslah teguh dan utuh...amin






2 comments:

  1. assalamu'alaikum qis:)
    1st, saya sgt respek qis dlm sesuatu perkara.yg org lain takda tp qis ada. tp biarlah rahsia, sy je yg tahu.hehehe. :)
    alhamdulillah,gembira rasa hati mengetahuinya. Allah Maha Besar, memegang2 hati kita. moga kita terus kuat di atas jalan ini .doakan saya jugak tau qis, saya insan lemah..huhu.. syg qis krn Allah!

    ReplyDelete
  2. bru bce kumen maya...hehe...ape tu?? tetanye2 laa..hoho...syg maya juge krn Allah...^^

    ReplyDelete